Talangmatch i Rävlanda

Matcher, spelare, spelsystem och annat kul som gäller själva fotbollen och ÖIS utövande av densamma.

Talangmatch i Rävlanda

Inläggav Rude Boy » 03 sep 2010, 15:16

Det här känns som något Öis och sambadefensivare i Härryda borde kolla in. Adam Eriksson borde ju ha bra känningar i Skene.

"Den 7:e september spelas den årliga Talangmatchen där Sjuhäradsbygdens bästa fotbollstalanger möter Elfsborg. I år står Rävlanda som arrangör och idag presenterades laget.

Målvakter:
Fredrik Andersson 21 år Skene IF
Jesper Hallqvist 19 år Ulricehamns IFK

Backar:
Joakim Moberg 21 år Skene IF
Linus Falk 19 år Ulricehamns IFK
Rasmus Sahlberg 20 år Byttorps IF
Martin Carlsson 20 Fristad Goif
Felix Pedersén 18 år Hestrafors IF

Mittfältare:
Piotr Neto 19 år Kinna IF
Marc Axengren 18 år Annelunds IF
Anders Simonsson 18 år Hestrafors IF
Christian Magnusson 20 år Dalstorps IF
Filip Johannesson 18 år Borås AIK

Anfallare:
Robert Gill 23 år Rävlanda AIS
Linus Larsson 22 år Kinna IF
Tobias Bayard 20 år Annelunds IF"
Rude Boy

Re: Talangmatch i Rävlanda

Inläggav timberhochmandie » 03 sep 2010, 15:56

Kinna och Annelund ligger ju åtminstone i div. 2, kolla in de grabbarna istället. ;-)
timberhochmandie

Inläggav Rude Boy » 03 sep 2010, 16:19

Men här får man alla på en gång färdigscoutat och klart. Mycket kostnadseffektivt.
Rude Boy

Inläggav Jacke » 03 sep 2010, 21:26

Jag håller med om att ÖIS borde ta efter såna här saker. Till skillnad från Elfsborg är vi ju som alla vet vackrast, men dock inte ensamma, i stan. Min tanke som jag ofta tänker på är att ÖIS borde satsa på ett liknande evenemang i Kungsbackaområdet. Den stan växer så det knakar och är ett stort upptagningsområde för talanger. Jag talade för ett tag sen med en ledare inom fotbollen i kungsbacka kommun, och han hävdade att Kungsbacka som lag har som mål att spela i superettan. Kom tyvärr inte ihåg inom vilken tidsrymd, men jag tror ändå att det är ett realistiskt om än långsiktigt mål. Tänk om vi kunde få kommunen som farmarställe. Det är inga heltaskiga lag i så fall. Kungsbacka-fjärås-onsala-lindome you name it. Av egen erfarenhet vet jag dessutom att ungdomsverksamheten är god. Som bekant kommer ju Markus Gustafsson från Fjärås.
Nån som tycker det verkar intressant?? Varför inte försöka??
Jacke

Inläggav Markus B » 03 sep 2010, 23:07

Jag tycker att alla dessa förslag låter jätte intressant, det är bra att vi skriver om vilka spelare som kan vara intressanta för en eventuell framtid i Öis, men.

Har bara en fråga... Är det personer som kan påverka vilka spelare som vi kollar på som läser alla dessa inlägg och kommentarer?

Om så är fallet så blir jag bara ännu gladare... annars är det roligt att höra om olika möjliga värvningar ändå ;)
Markus B

Återgå till Liret